La Pasta Jove 2024
Pressupostos Participatius Joves
Fases del procés
-
112/01/2024 - 18/01/2024
Informativa
En aquesta fase es presentarà públicament el procés de Pressupostos Participatius Joves, i s’inicia la campanya informativa per difondre els seus objectius i canals de participació entre la ciutadania.
-
219/01/2024 - 12/02/2024
Presentació de propostes
Cada jove pot fer com a màxim una proposta d’activitat. Les propostes d’activitats s’han de presentar mitjançant aquesta plataforma del decidim. Prèviament caldrà emplenar un formulari indicant nom, cognoms, correu electrònic i telèfon de contacte. Aquesta informació servirà per contactar amb els i les joves que liderin les propostes per tal que concretin o desenvolupin les propostes. Aquest formulari es trobarà en aquesta mateixa plataforma.
El jovent de 14 a 16 haurà de vehicular les seves propostes a través d'aquest correu: cancarletes1@gmail.com
-
313/02/2024 - 23/02/2024
Validació tècnica i econòmica i concreció de les propostes
En aquesta fase es procedeix a realitzar la validació tècnica de les propostes, observant que compleixin amb els criteris de viabilitat establerts. Si hi ha propostes repetides o molt similars s’unificaran en una de sola, la qual cosa s’informarà a les persones o col·lectius proposants. Aquesta validació la farà la Comissió Tècnica a partir dels informes emesos pels serveis tècnics corresponents.
-
413/02/2024 - 23/02/2024
Assemblea Jove. Votació de les propostes
Un cop validades les propostes, l’1 de març de 2024 es celebrarà l’Assemblea Jove a l’Institut Montpedrós.
L’assemblea jove consistirà en 3 parts:
- Defensa de propostes
- Votació col·lectiva
- Votació individual.
Totes les persones joves del municipi podran assistir a l’assemblea i prendre part de les votacions col·lectives i individuals de les propostes d’activitats i d’inversions.
Només aquelles propostes validades tècnicament i econòmicament podran ser defensades a l’assemblea. Les propostes hauran de ser defensades per les persones joves impulsores per poder passar a les votacions col·lectives i individuals. Un cop feta la defensa de les propostes es passarà a la votació col·lectiva, i un cop finalitzada a la votació individual.
A continuació es farà el sumatori de les votacions. S’ordenaran les propostes de major a menor puntuació i s’adjudicarà el crèdit disponible o fins a obtenir un sumatori inferior al crèdit disponible. Aquestes seran les propostes guanyadores i, per tant, les que s’hauran d’executar.
Per a l’adjudicació de les activitats es tindrà en compte els següents 2 criteris:
- En el cas d’activitats proposades per ser realitzades fora del municipi de Santa Coloma de Cervelló només les 2 primeres activitats que s’adjudiquin seran admeses. La resta de propostes d’aquesta tipologia quedaran sense opció de ser adjudicades.
- En el cas d’activitats proposades del tipus: festes, concerts, dj o similars que impliquen una major logística per part de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló, només les 2 primeres activitats que s’adjudiquin seran admeses. La resta de propostes d’aquesta tipologia quedaran sense opció de ser adjudicades.
-
504/03/2024 - 18/03/2024
Presentació dels resultats i avaluació del procés
La presentació dels resultats es realitzarà a través d’aquesta plataforma. S’elaborarà un informe d’avaluació dels resultats del procés i també es farà difusió dels resultats a través de dels canals de comunicació de l’Ajuntament.
-
619/03/2024 - 31/12/2024
Execució i seguiment de les propostes
En aquesta fase les persones impulsores de les propostes, amb el suport del Departament de joventut, definiran l’execució de les propostes i col·laboraran en la implementació d’aquestes.